مجازات و جرم بیسیم غیر مجاز

اگر قصد خرید بیسیم واکی تاکی را داشته باشید اولین مورد بسیار مهمی که حتما باید مورد توجه قرار دهید، اطمینان از مجاز بودن دستگاه بیسیم می باشد. در این مقاله به معرفی بیسیم مجاز و غیر مجاز می پردازیم و همچنین در این نوشته ذکر خواهیم کرد که مجازات و جرم بیسیم غیر مجاز برای استفاده کنندگان از این قبیل بیسیم ها چیست.

قوانین سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور در مورد بیسیم های مجاز و بیسیم های حرفه ای جهت استفاده و اخذ مجوز

همانطور که شاید بدانید هر کشوری جهت امنیت فضای فرکانسی کشورش یک سری قوانین سختگیرانه ای دارد که در جهت جلوگیری از شنود لازم به اجرا می باشد و از این رو کشور ما ایران هم از این قوانین مثتثنی نیست. از این رو هر شخص یا مجموعه ای جهت استفاده و ارتباط از طریق بیسیم با برد بالا و توان بالای ۵۰۰ میلی وات نیازمند اخذ مجوز ازسازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و دارا بودن شرایط مورد تایید سازمان نیز می باشد ولی بسیاری از اشخاصی که نیازمند ارتباط از طریق بیسیم هستند این شرایط رو دارا نیستند. به همین دلیل سازمان برای رفع نیاز این اشخاص و مجموعه ها بیسیم هایی با عنوان برد کوتاه یا کم توان رو جهت استفاده عموم، کارگاه ها، رستوران ها، تالار ها، مجتمع های تجاری، طبیعت گردها و… که توسط شرکت های دارای پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی هستند تولید شده که دارای مشخصات فنی مورد تایید این سازمان و و هم چنین گواهی تایید نمونه دارند رو بدون نیاز به اخذ مجوز بلامانع دانسته است.

بیسیم واکی تاکی مجاز طنین Tanin GP23
بیسیم واکی تاکی مجاز طنین Tanin GP23

بیسیم واکی تاکی مجاز

بصورت کلی بیسیم واکی تاکی به دو دسته بیسیم مجاز و غیر مجاز تقسیم می شوند. بیسیم واکی تاکی مجاز دارای مجوز از سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی کشور بوده و به دلیل ورود قانونی به کشور، خرید و استفاده از آن مجاز بوده و افراد بدون بوجود آمدن مشکلی می توانند از این قبیل دستگاه ها در اماکن عمومی استفاده نمایند. فروش بیسیم واکی تاکی مجاز فقط بصورت تکی بوده و همچنین سریال درج شده بر روی بدنه دستگاه با کارتن آن مطابقت دارد. بیسیم هایی که در بازار بصورت جفتی و دوتایی به فروش می رسند، غیرمجاز می باشند.

جهت اطلاع از مجاز بودن بیسیم واکی تاکی که قصد خرید آن را دارید تنها کافیست به سایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور به آدرس www.cra.ir مراجعه نمایید و با جستجو کردن مدل دستگاه از مجاز بودن آن اطمینان حاصل نمایید. چنانچه مدلی که آن را جستجو نموده این در نتایج ظاهر نشد، مدل مورد نظر غیر مجاز می باشد.

بیسیم واکی تاکی غیر مجاز

بر خلاف بیسیم مجاز، واکی تاکی های غیر مجاز بصورت غیرقانونی و قاچاق به کشور وارد می شوند و این قبیل دستگاه ها به دلیل ایجاد اختلال در فرکانس رادیویی ایران، غیر مجاز تلقی می شود. این نوع دستگاه های بیسیم فاقد مجوز از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی می باشند و استفاده از بیسیم واکی تاکی غیرمجاز بر طبق قانون جرم می باشد که در ادامه این مقاله به این موضوع می پردازیم.

جرم بیسیم غیر مجاز

هر گونه خرید، فروش و استفاده از بیسیم واکی تاکی غیرمجاز، غیرقانونی بوده و اگر فرد استفاده کننده از بیسیم غیرمجاز توسط ماموران رویت شود، دستگاه بیسیم او ضبط شده و همچنین مجبور به پرداخت جریمه که شصت برابر ارزش دستگاه بیسیم است نیز می شود. در موارد شدیدتر ممکن است فرد به مراجع قضایی ارجاع داده شود و حتی امکان اینکه فرد خاطی متحمل گذارندن حبس گردد نیز است. با توجه به مشکلاتی که برای استفاده کنندگان و همچنین فروشندگان بیسیم غیرمجاز ممکن است پیش آید از خرید این قبیل بیسیم ها اجتناب نموده و از بیسیم واکی تاکی مجاز استفاده نمایید.

تفاوت و فرق بیسیم مجاز و غیر مجاز

تا اینجا با بیسیم واکی تاکی مجاز و غیرمجاز آشنا شدید و در ادامه به فرق بیسیم مجاز و غیر مجاز می پردازیم. با توجه به ورود قانونی بیسیم مجاز و ثبت سریال آن در موقع ورود به کشور، این دستگاه ها دارای ضمانت نامه معتبر و همچنین خدمات پس از فروش می باشند. اما بیسیم غیرمجاز هیچ گونه ضمانتی نداشته و اگر دستگاه بیسیم خراب شود هیچگونه مرکزی برای تعمیر بیسیم غیر مجاز وجود ندارد. از دیگر تفاوت های بیسیم مجاز و غیرمجاز عدم وجود لوازم جانبی بیسیم واکی تاکی از قبیل باتری، هندزفری بیسیم و قاب نیز اشاره کرد.

برچسب ها : # # # # ## # # اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اشتراک گذاری در
https://boxoffroad.com/?p=1520
لینک کپی شد
0
Call Now Button