بیسیم واکی تاکی آفرود و طبیعت گردی

اگر علاقه مند به سفرهای گروهی آفرود و طبیعت گردی مخصوصا کویر و دشت هستید به اهمیت داشتن ارتباط میان یکدیگر، پی برده اید. در اینجاست که ارزش بیسیم واکی تاکی و کاربردهای مفید آن نمایان خواهد شد. بیسیم واکی تاکی دستگاه ارتباطی می باشد که وابسته به هیچ گونه تجهیزات جانبی مانند دکل، دستگاه مادر و سانترال نمی باشد و بصورت مستقل کار کرده و ارتباطی پایدار را فراهم می کند.

بیسیم آفرود

چنانچه شما جز آن دسته از افرادی می باشید که دارای روحیه ماجراجویی و اهل سفر و طبیعت گردی می باشید داشتن یک بیسیم واکی تاکی آفرود خوب یک وسیله حیاتی برای شما به حساب می آید. اگر در طبیعت برای شما یا همراهان شما مشکل یا خطری پیش بی آید تنها وسیله ارتباطی که می تواند جان شما و دوستانتان را نجات دهد بیسیم واکی تاکی می باشد زیرا برقراری ارتباط با دیگر وسایل ارتباطی مانند تلفن همراه به دلیل عدم آنتن دهی امکانپذیر نخواهد بود. همچنین وجود بیسیم واکی تاکی برای تورلیدر ها می تواند کمک بسزایی به ایجاد هماهنگی با دیگر افراد گروه گردد.

مجوز بیسیم آفرود

اولین و مهم ترین موردی که باید قبل از خرید بیسیم واکی تاکی آفرود باید به آن توجه داشت مجاز بودن بیسیم مورد نظرتان می باشد که باید حتما دارای مجوز از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی باشد. آسان ترین راه برای آگاهی از مجاز بودن بیسیم مورد نظرتان مراجعه به سایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی می باشد و با جستجو مدل بیسیم در قسمت مربوطه اقدام به استعلام مجوز بیسیم نمایید. در صورتی که مدلی که جستجو نموده اید نمایش داده نشد آن بیسیم، غیرمجاز به حساب آمده و استفاده از آن جرم است. اخیراً مدل های مختلفی از بیسیم غیرمجاز توسط سودجویان بصورت غیرقانونی و قاچاق وارد کشور شده و به فروش می رسد که افراد ندانسته اقدام به خرید این قبیل دستگاه ها می نمایند که اکثر این افراد از عواقب استفاده این واکی تاکی ها بی اطلاع هستند. خرید و استفاده از بیسیم غیر مجاز به دلیل ایجاد اختلال در فرکانس رادیویی کشور، جرم بوده و اگر فرد خاطی توسط مأموران رویت گردد، بیسیم او ضبط شده و مجبور به پرداخت جریمه خواهد شد و ممکن است بر اساس حکم قاضی فرد متحمل گذارندن حبس گردد. بنابراین از خرید و استفاده از بیسیم غیر مجاز اجتناب نمایید.

بیسیم آفرود
بیسیم آفرود

بیسیم واکی تاکی مجاز برای آفرود

انواع مختلف بیسیم واکی تاکی که برای آفرود مناسب هستند عرضه شده است که می توانید در ببین مدل ها، بیسیم مورد نظر خود را انتخاب نمایید. بیسیم واکی تاکی مجاز دارای برد مناسب در کویر و آفرود بوده و می توان به امکاناتی همچون باتری لیتیومی (LI-ion) ، چراغ قوه و همچنین دارای بودن استاندارد IP (در برخی از مدل ها) که وجود این استاندارد دستگاه بیسیم را در برابر ضربه، گردوغبار و رطوبت محافظت می کند، نیز اشاره کرد.

یکی از چندین مزیت مهم بیسیم های طنین که این دستگاه رو برای کسانی که طبیعت گرد هستن و بصورت گروهی با خودرو سفر میکنن به کویر و جنگل و یا با دوچرخه و یا موتور یا حتی گروهای پیاده و کوهنوردان متمایز و کاربردی میکنه غیر از ارتباط، نگهداری شارژ عالی و طولانی این مدل بیسیم هست و هم چنین با دارا بودن پورت یو اس بی (USB) میتوان این دستگاه را داخل خودرو با کابل یو اس بی آن شارژ کرد و یا حتی بوسیله پاور بانک یا شارژر فندکی شارژ کرد و دیگر نگران کمبود برق و باتری نبود.

بیسیم واکی تاکی طبیعت گردی
بیسیم واکی تاکی طبیعت گردی

امکانات و ویژگی های بیسیم واکی تاکی آفرود

بیسیم واکی تاکی آفرود دارای امکانات کاربردی بوده که برخی از آن ها ذکر شد در زیر به دیگر امکانات بیسیم آفرود و طبیعت گردی اشاره میکنیم، شایان ذکر است این امکانات ممکن است در برخی از مدل های بیسیم واکی تاکی متفاوت باشد.

• دارای صدای واضح و شفاف با قابلیت تنظیم بلندی صدا

• امکان اتصال انواع هندزفری بادیگاردی، مشتی و شلنگی به آن

• باتری لیتیومی با توان ذخیره سازی مناسب با قابلیت سیستم  Battery Saver

• قابلیت مچ شدن آسان با دیگر بیسیم های واکی تاکی

• قابلیت اتصال و شارژ بیسیم واکی تاکی با پورت  USB اندرویدی که این امکان را به طبیعت گرد می دهد دستگاه بیسیم را با پاور بانک شارژ نماید، که برای تورلیدر ها این قابلیت منحصر به فردی می باشد.

• کیفیت بالا در ساخت بدنه و مدارهای الکترونیکی دستگاه بیسیم

• دارا بودن استاندارد IP که دستگاه را در برابر ضربه، گرد غبار و رطوبت محافظت می نماید.

• آنتن بلند و منعطف جهت برد بالاتر بیسیم

• رادیو موج FM

• مجهز به چراغ قوه

• مجهز به سیستم کدگذاری ضد شنود

• دارای صفحه نمایش LCD و LED

برچسب ها : # # # ## # اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اشتراک گذاری در
https://boxoffroad.com/?p=1503
لینک کپی شد
0
Call Now Button